Door blijven bouwen
“Bij DHOMUS werken we aan een leidende positie in Nederland als leverancier van keukens, sanitair en tegels voor ontwikkelaars en bouwers van nieuwbouwwoningen. Met een landelijk netwerk van sterke labels als Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam en een onderscheidende propositie bouwen we door aan mensen, markt en missie. We sturen daarbij op vier pijlers: medewerkersbetrokkenheid, klanttevredenheid, financiële slagkracht en duurzaamheid.”
Duncan startte bij DHOMUS in mei 2022. Zijn primaire focus is medewerkersbetrokkenheid en klanttevredenheid, vanuit de stellige overtuiging dat dit het startpunt is voor ‘alles’. Inmiddels is er een duidelijk groeipad ingezet, geleid door het MT dat onderaan in dit stuk wordt voorgesteld.
De vier DHOMUS pijlers
1. Medewerkersbetrokkenheid
Medewerkersbetrokkenheid staat bij DHOMUS voorop en is de sleutel tot ons succes. We investeren in een stimulerende werkomgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt en volop kansen krijgt om te groeien en zich te ontwikkelen. Zo bouwen we aan een sterk team.
2. Klanttevredenheid
Betrokken medewerkers maken tevreden klanten. We luisteren naar onze klanten en streven ernaar om hun verwachtingen te overtreffen door persoonlijke aandacht, service en hoogwaardige producten te bieden. Ons doel is om langdurige relaties te creëren waarin klanten zich gezien en gewaardeerd voelen. Samen kom je tot het beste resultaat.
3. Financieel sterk
DHOMUS streeft naar financiële stabiliteit als basis voor duurzame groei. Met een strategische inzet van onze middelen en een scherp oog voor klantgerichte efficiëntie, zorgen we dat we ook op de langere termijn succesvol blijven en ruimte houden voor innovatie en verbetering.
4. Duurzaamheid
We streven naar een minimale ecologische voetafdruk door bewuste keuzes te maken in onze eigen operatie en toeleveringsketen. Klanten informeren we over de duurzaamheidsimplicaties van hun aankopen en ook over mogelijkheden om hun persoonlijke voetafdruk te reduceren.
Een cultuur die werkt
“Onze cultuurwaarden zijn geen poster aan de muur, maar het fundament van hoe we samenwerken en groeien. Medewerkerstevredenheid en -betrokkenheid stijgen jaar na jaar. We meten bovendien een duidelijke correlatie tussen stijgende betrokkenheid, verdere verbetering van klanttevredenheid en omzetgroei. Dat bewijst dat onze waarden geen woorden zijn, maar gedrag dat werkt.”
“Onze cultuurwaarden zijn geen poster aan de muur, maar het fundament van
hoe we samenwerken en groeien.”
Nieuwe strategie voor ASTO: alles onder één dak
“Bij Huysinc in Waardenburg zien we hoe goed het werkt: keukens, sanitair en tegels onder één dak. Kopers van een nieuwbouwwoning kiezen er in één keer hun keuken en gehele badkamer uit. Die mogelijkheid bieden we nu ook in Rotterdam met de vernieuwde ASTO-showroom, waarin keukens en badkamers samenkomen.
ASTO staat sinds 1973 bekend om de tijdloze designkeukens, maar de markt vraagt om meer. Met onze vernieuwde showroom van 1.500 m² bieden we opdrachtgevers dezelfde ‘keuken- en badkamerreis’ die ze kennen van Huysinc: efficiënt, overzichtelijk en met volle aandacht voor de klant.
Concreet betekent dat: van voorbereiding tot offerte en rapportage in een betrouwbaar en gestandaardiseerd proces. Voor aannemers, beleggers en projectontwikkelaars maakt dat écht het verschil. En met frisse ideeën van ons team en onze partners zetten we ASTO nog steviger op de kaart in het westen van het land.”

Duurzaamheid: het verhaal achter de keuze
“Als het om duurzaamheid gaat, reduceren we uiteraard ons eigen energieverbruik en CO2-footprint. Veruit de grootste impact zit echter in de toeleveringsketen en in de gebruiksfase van de apparatuur die we verkopen. Op dit gebied ambiëren we een gidsrol en willen we opdrachtgevers en klanten adviseren over de duurzaamheidsimpact van hun keuzes. Wat is bijvoorbeeld het verschil in footprint van een natuurstenen blad versus composiet of kunststof? Wat is het verschil in energieverbruik tussen verschillende apparaten? Een beperkt aantal klanten vraagt hier nu al naar, maar wij zien het als onze verantwoordelijkheid om hier goed te adviseren. Zo leveren we een belangrijke bijdrage aan een bredere gedragsverandering.”
“We ambiëren een gidsrol en willen opdrachtgevers en klanten adviseren over de duurzaamheidsimpact van hun keuzes.”
%2c%20Pepijn%20Kokke%20(commercieel%20directeur)%2c%20Mykel%20Kusters%20(directeur%20financi%C3%ABn%20%26%20digitalisering)%20en%20Duncan%20Moser%20(algemeen%20directeur)..webp?width=1461&height=974&name=DHOMUS%20directieteam%20v.l.n.r.-%20Meike%20van%20der%20Ploeg%20(directeur%20HR)%2c%20Pepijn%20Kokke%20(commercieel%20directeur)%2c%20Mykel%20Kusters%20(directeur%20financi%C3%ABn%20%26%20digitalisering)%20en%20Duncan%20Moser%20(algemeen%20directeur)..webp)
Succes is teamwork
“Het succes van DHOMUS is het resultaat van ons team. Naast collega’s met specialistische kennis van keukens, sanitair, tegels, nieuwbouw en projectontwikkeling hebben we mensen met een brede achtergrond in uiteenlopende disciplines en industrieën. Die mix resulteert in een divers en sterk team dat in staat is om met een frisse blik te kijken naar de markt en naar onze eigen ontwikkelpotentie.”
“Het succes van DHOMUS is het resultaat van ons team. Diversiteit helpt ons om met een frisse blik te kijken naar de markt en naar onze eigen ontwikkelpotentie.”
Wil je meer lezen over de ontwikkeling van DHOMUS als familie van bedrijven? Lees het volledige verhaal op onze website.