Projectontwikkelaar Joffrey Hol van Van Wanrooij en manager projectbureau Joey Kars van DHOMUS staan in de toekomstige keuken van een nog op te leveren tweekapper. “Hier moet het gaan gebeuren”, lacht Joey. “Hier staan straks bewoners in fijn gezelschap te koken en te genieten. Mooi man.” Voordat het zover is, is er al een gesmeerd proces doorlopen. In de ontwerpfase maakt Van Wanrooij voor ons technische tekeningen waarin per woningtype alle aansluitpunten zijn verwerkt voor standaard keuken- en badkameropstellingen. “Al die verschillende opstellingen, inclusief opties, vertalen wij naar nultekeningen. Afgeprijsd en wel. In onze showroom in Waardenburg tonen we kopers de menukaart met mogelijkheden en hebben we met één druk op de knop in beeld wat het installatietechnisch betekent. Dat werkt ideaal.”
Open keuken
"Al vroeg in het proces wordt met ketenpartners samengewerkt”, betoogt Joffrey. “Zie het als een open keuken. We kennen geen geheimen voor elkaar en bereiden hetzelfde menu. Ook al is Huysinc geen onderdeel meer van Van Wanrooij, we blijven nauw samenwerken in al onze projecten. We kennen elkaars processen van haver tot gort en de showroom werkt als een one stop shop voor onze klanten. Op deze manier doen we met elkaar zo’n 1.000 tot 1.500 woningen per jaar.”
Projectmatige aanpak
Volgens Joey trekt de manier van samenwerken ook andere projectontwikkelaars aan. “Maar ook beleggers en corporaties voelen steeds meer de behoefte om vroeg in het ontwikkelproces de mogelijkheden technisch uit te werken. Met corporaties en beleggers wordt projectmatig gewerkt, zoals hier met Woonstichting De Kernen. De Kernen stelt vooraf een afwerkingspakket en technisch programma van eisen samen. Kwaliteitseisen die wij van binnen en buiten kennen. Dat betekent standaard indelingen, eenduidige keuzes in materialisering en apparatuur en minder technische aanpassingen. Het verschil met particuliere verkoop? Hier doen we het voor tientallen woningen tegelijk en herhalen we dat per deelproject. Huurders hebben beperkt keuze en komen niet naar de showroom. Verder is het proces hetzelfde.”
Topscore
In Het Leeuwse Veld verzorgt Huysinc alle keukens, badkamers, sanitair en het tegelwerk. Joey geeft aan dat bij de koopwoningen zo’n 95 tot 100% van de kopers ervoor kiest om het sanitair door Huysinc te laten plaatsen. Voor de keukens is dat tussen de 85 en 90%. “Sommige kopers willen nét die keuken die wij misschien niet kunnen bieden. Maar zo’n score, daar ben ik natuurlijk erg trots op. Het geeft aan dat mensen voor het hele pakket, in één keer bij ons slagen. Een one-stop-shop biedt dus echt meerwaarde.”
Minder faalkosten
Huysinc weet precies hoe het woningconcept Optio van Van Wanrooij in elkaar steekt. “Dat heeft als voordeel dat faalkosten worden voorkomen”, zegt Joffrey. "Het werkt heel praktisch. De loodgieter en de elektricien zijn ook één van onze vaste ketenpartners en weten precies wat van tevoren gemaakt moet worden. Al het leidingwerk komt vrijwel geprefabriceerd op de bouwplaats aan. Huysinc verzorgt het ontwerp en zet direct alle aansluitpunten op de juiste plek en zorgt prijstechnisch voor eventuele aanpassingen in de meterkast. Al het leidingwerk van de gekozen opstelling wordt ingetekend en zonder onze tussenkomst doorgezet. Dat neemt ons ontzettend veel werk uit handen.”
“Een one-stop-shop biedt echt meerwaarde”
Joey Kars, manager projectbureau DHOMUS
Het Leeuwse Veld
Het Leeuwse Veld in Beneden-Leeuwen is een gebiedsontwikkeling die inmiddels volledig is opgeleverd. Het Leeuwse Veld Oost, met de prachtige natuurspeeltuin Het Speelse Veld, is volledig bewoond. Ook Het Leeuwse Veld West is afgerond en bewoond. Samen vormen deze gebieden, samen met Het Leeuwse Veld Midden, een complete wijk met circa 700 woningen, waarvan 30% sociale huur.
3 redenen voor Joffrey om met Huysinc samen te werken
1. Verlengstuk van aannemer
Huysinc is het verlengstuk van onze aannemer. Ze nemen een deel van de werkvoorbereiding uit handen en regelen de kopersbegeleiding voor keukens, tegelwerk en sanitair.
2. Tip en top voorbereiding
Door de goede voorbereiding komen kopers met voorkennis in de showroom. De adviseurs weten precies wat ze per woningtype en budgetcategorie kunnen aanbieden.
3. Hoge mate van betrokkenheid
Ze denken mee met onze klanten, prijzen alles af en zorgen dat kopers compleet en goed slagen. Dat past bij ons idee van ‘aangenaam wonen’.